neděle 6. března 2011

Jak se dostat do CT?

Co obnáší být v CT jsem nastínila minule, ale jak se do něj vlastně můžete dostat? Nejčastěji tak, že uspějete v CT call. Taky můžete sami (no, spíš asi samy:-)) oslovit designérku nebo může ona oslovit vás na základě loček ve vaší galerce.

Když designérka osloví vás, je to jednoduché – odmítnutí se vystavuje ona, vy nemáte co ztratit – prostě buď vezmete nebo nevezmete.

V případě, že se vám něčí kity hrozně moc líbí a máte dost kuráže, můžete designérku oslovit vy. Můžete to formulovat třeba jako dotaz, jestli se v dohledné době nechystá dělat CT call, že její kity moc obdivujete a ráda byste byla v jejím CT (tím jí taky dáte možnost případně vás slušně odmítnout stylem „jste úžasná scraperka, ale bohužel se v nejbližší době CT call dělat nechystám“:-)).

Třetí možností je odpověď na CT call. Můžete se - podle toho, co je vyhlášeno, hlásit na "permanent" (do týmu nastálo) nebo jen na "guest" (časově omezenou hostovačku - nejčastěji na měsíc - většinou se po vás chce napsat měsíce, které upřednostňujete - a věřte, že nejmenší zájem bývá o letní měsíce, takže je tam největší šance na úspěch:-)) - a pokud se jako host osvědčíte, může vám potom designérka nabídnout i stálé místo v týmu. Nejkompletnější přehled právě aktuálních calls najdete pochopitelně na DST, každá designérka svoji call vyvěsí taky na svůj blog, do fóra na svém shopu a calls českých a slovenských designérek vždy najdete i na MMB . Vy odpovíte a doufáte samozřejmě v kladnou odpověď. Pokud se stane, že neuspějete, jste možná trošku zklamané, že si vás designérka nevybrala , tak přemýšlíte, podle čeho (sakra!) teda ty lidi do týmu vybírá? Pokusím se to (z vlastních zkušeností i zkušeností jiných designérek) trochu poodtajnit. Pochopitelně každá designérka má kritéria výběru nastavená jinak, roli hraje roli spousta věcí. Samozřejmě to, jak umíte scrapovat – jak hezká/zajímavá/líbivá ločka děláte, jestli máte zajímavé kompozice, umíte používat stíny, jestli používáte kvalitní fotky, jestli vaše ločka mají vtip, myšlenku, zkrátka jestli vaše ločka v galerkách upoutají pozornost.

Ale to není vše – kolikrát člověk čte v diskusích „proboha proč si drží XY v týmu tamtu a mě odmítla, vždyť mám mnohem lepší ločka“ – a je to pravda - ale... Mnohá designérka si raději vybere do týmu aktivní scraperku, která je v galerkách a fórech „vidět“ – diskutuje ve fórech, bloguje, komentuje v galerkách a má dost komentů u vlastních loček, dělá kitům reklamu v „ISO“ nitích, než tu, která svá (byť superkrásná) ločka prostě jen vystaví do „povinných“ galerek. Co si budeme povídat, pro designéra je důležité, aby ločko jakožto reklamu na kit vidělo co nejvíc lidí – takových, kterým reklamu hned, co kit vyleze, dělají nadšení zákazníci (ať už z radosti z povedeného ločka či z nenápadné snahy, aby si jich designerka všimla:-)), není zase tolik.

Takže podle čeho se dál vybírá? Pokud jde o famózní scraperky, které v digiscrapovém světě „mají jméno“, tam designérka moc dalšího neřeší, protože má jistotu, že ločkům „hvězd“ se pozornosti dostane. Ale pokud ještě takové jméno nemáte, je hodně důležitá aktivita - jak jste aktivní ve fórech, při komentování v galerkách, jestli máte pravidelně aktualizovaný blog, jestli jste aktivní na facebooku, twitteru, jestli se účastníte různých soutěží … Dál může být důležitý styl (někdy i výborné scraperce ten který styl prostě nemusí sednout - a designérky tohle vcelku už dovedou odhadnout předem). Může se zohledňovat taky „pokrytí“ – pro designérku může být šikovné mít tým různorodý – různé národnosti, různá časová pásma - aby se informace o jejích kitech dostaly do různých cizojazyčných fór a ločka aby šly do galerek v různou dobu a povědomí o novince se tak dostalo mezi co nejvíc lidí. Roli při rozhodování můžou hrát i vaše další CT (pokud jich má někdo hodně moc, lze předpokládat, že každé z těch designérek nebude moci věnovat tolik času, jako ten, kdo má CT přiměřeně). Dál může designérka dát přednost scraperce – věrné zákaznici, která si její kity kupuje. U ní má jistotu, že se jí daný design opravdu líbí a bude s ním dělat ráda. Někdy se dokonce můžete setkat s tím, že už v požadavcích CT call designérka má, že chce vidět nějaká ločka ze svého materiálu. Určitou roli můžou hrát i sympatie, pověst, jakou máte z fór, kam chodíte – je lepší mít tým pohodových lidí než takových, co sice dělají ta nejskvělejší ločka, ale neustále se kvůli něčemu dohadují a spousta věcí je jim proti srsti…

Pokud chcete práci v CT zkusit, ale nemáte chuť se hlásit na calls, je tu ještě poslední možnost – tato niť na DST, kam si můžete dát „inzerát“ a čekat, jaké nabídky dostanete.

Takže už víme, jak se do CT dostat - a příště něco o tom, jak z CT odejít:-)...



Žádné komentáře:

Okomentovat